Brugerbetingelser

Brugerbetingelser

Læs Brugerbetingelser for cashbackAPP herunder eller download dem på PDF her.

  1. Generelt

    1. Loyalitetsprogrammet giver dig som bruger mulighed for at opnå
      forskellige kontante fordele (herefter benævnt ”Bonus”) fra de
      deltagende virksomheder. Loyalitetsprogrammet benævnes herefter
      ”Cashback Services”. Cashback Services ejes og drives af Loyalty Key
      Cardlinked ApS, CVR nr. 35239502, Kristianiagade 1, 1552 København
      (herefter benævnt ”Cashback”).

    2. Disse brugerbetingelser gælder for alle Cashback Services uanset
      platform udbudt af Loyalty Key Cardlinked ApS, herunder hjemmesider
      og apps (herefter benævnt ”Platformene”).

    3. For at gøre brug af Cashback Services, skal du acceptere disse
      Brugerbetingelser, som du bør læse grundigt igennem, før du tilmelder
      dig. I modsat fald kan du ikke anvende Cashback Services. Du må alene
      benytte Cashback Services som privatperson bosiddende i Danmark, og
      du skal være fyldt 16 år.

    4. For information om, hvorledes dine personoplysninger behandles i
      forbindelse med leveringen af Cashback Services, henvises til vores
      Persondatapolitik.

  2. Oprettelse af brugerprofil

    1. For at anvende Cashback Services skal du oprette en brugerprofil hos
      Cashback. Oprettelse af en brugerprofil forudsætter, at du som minimum
      angiver din e-mailadresse og dit mobiltelefonnummer, dit postnummer
      samt opretter en adgangskode. Ved oprettelsen tildeles du et unikt
      kundenummer. Dette kundenummer skal du oplyse, når du benytter dig
      af Cashback Services’ support.

    2. For at opnå Bonus via Cashback Services skal du tillige tilmelde dit eller
      dine betalingskort med angivelse af kortnummer, udløbsdato og navnet
      på kortholderen. Du kan blive bedt om at oplyse din CVC/CVV-kode
      (den trecifrede kode på bagsiden af dit kort), for at vi kan verificere dit
      kort.

    3. For at få fuldt udbytte af alle funktioner i Cashback Services kan du
      vælge at oplyse en række yderligere oplysninger om dig selv, som f.eks.
      antal personer i din husstand, fødselsdato, køn og alder, ligesom der kan
      være andre typer af oplysninger, som du kan vælge at oplyse. Dette er
      frivilligt.

    4. Du er ansvarlig for, at dine oplysninger altid er korrekte. Såfremt du ønsker
      at foretage ændringer i de oplysninger, du har registreret i din
      brugerprofil, f.eks. hvis du får et nyt betalingskort eller bankkontonummer
      eller ønsker at ændre dine kontaktoplysninger, kan sådanne ændringer
      foretages på Platformene.

  3. Optjening

    1. Hver gang du handler i de mange fysiske butikker, kæder eller
      onlinebutikker, som er tilknyttet Cashback Services, får du en Bonus, når
      du anvender det til Cashback Services tilknyttede betalingskort som
      betalingsmiddel.

    2. Hvilken Bonus du opnår, for hvad og hvordan varierer fra virksomhed til
      virksomhed, men fremgår altid på Platformene. Den Bonus, du opnår hos
      den enkelte virksomhed, kan ændres uden varsel. Det er altid den Bonussats,
      der var gældende på tidspunktet for din betaling med det til
      Cashback Services tilknyttede betalingskort, der anvendes.

    3. Bonus beregnes forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Den kan
      beregnes på ét af følgende grundlag:

      1. Enten på basis af hele din betaling (fx ”20 pct. af hele betalingen”,
        hvor du vil optjene 80 kr. i bonus ved et køb på 400 kr.)

      2. Være betinget af et køb for et bestemt beløb (fx ”20 pct. af
        betalingen ved køb for minimum 200 kr.” hvor du vil optjene 40 kr. i
        bonus ved et køb på 200 kr., og ikke nogen bonus, ej heller
        forholdsmæssigt beregnet, hvis betingelsen ikke er opfyldt, altså
        ved køb på under 200 kr. i eksemplet)

      3. Være en maksimal bonus (fx ”20 pct. af betalingen dog maks. 100
        kr.”, hvor du vil optjene 100 kr. i Bonus ved køb for 1.000 kr. og
        derover)

      4. Et andet grundlag, som fremgår hos den tilknyttede virksomheds
        informationer på Platformene.

    4. Du skal altid betale den fulde pris til den til Cashback Services tilknyttede
      virksomhed. Bonus beregnes altid af din betaling til den tilknyttede
      virksomhed inkl. moms, og Bonus kan alene bruges som anført i pkt. 4.

    5. Når du har gennemført en Bonus-berettiget betaling, registreres Bonus på
      din konto hos Cashback Services (herefter benævnt ”Cashback-konto”).
      Der kan dog gå et lille stykke tid, inden registreringen kan ses på din
      Cashback-konto på Platformene.

    6. Når Cashback Services registrerer din Bonus som ”Afventende”, betyder
      det, at din transaktion er registreret. Så snart Cashback Services har
      modtaget din Bonus fra butikken eller webshoppen, vil status på din
      optjente Bonus blive ændret til ”Bekræftet”.

    7. Hvis du foretager en Bonus-berettiget betaling, som efterfølgende
      annulleres, fx fordi du fortryder dit køb hos den til Cashback Services
      tilknyttede virksomhed, annulleres den ved betalingen optjente Bonus på
      din Cashback-konto. Bliver saldoen på din Cashback-konto herved
      negativ, kan Cashback Services opkræve et tilsvarende beløb hos dig,
      således at din saldo går i nul.

    8. Såfremt du tillmelder det samme betalingskort på flere Platforme udbudt
      af Loyalty Key Cardlinked ApS, gør vi opmærksom på, at du optjener én
      Bonus når du handler hos en partner, der er tilmeldt flere Platforme. Du
      optjener derved ikke dobbelt Bonus ved at være tilmeldt flere Platforme.
      Du kan tilgå transaktioner foretaget med et betalingskort tilmeldt flere
      Platforme på alle de Platforme, hvor du har tilmeldt det samme
      betalingskort, men du kan ikke udbetale Bonussen fra begge Platforme.

      Eksempel: Du har tilmeldt det samme betalingskort på to Platforme, og
      optjent en Bonus hos en tilmeldt forretning, der tilbød 20%. De har optjent
      en Bonus på 200 kr. I dette tilfælde kan du se den optjente Bonus fra den
      pågældende transaktion på begge Platforme, men kun udbetale
      Bonussen én gang fra én af Platformene efter dit eget valg. [Når du
      udbetaler Bonussen fra den ene af Platformene, vil den pågældende
      transaktion blive markeret som udbetalt på begge Platforme. Vi gør
      opmærksom på, at der kan gå et lille stykke tid, inden transaktionens
      status ændres på tværs af Platformene.]
      Du kan til enhver tid se alle Platforme udbudt af Loyalty Key Cardlinked
      ApS på Loyaltykey.com.

  4. Brug af optjent Bonus

    1. Når saldoen på din Cashback Konto er 100 kr. eller derover, kan du
      bruge din optjente Bonus ved at vælge ”Udbetal”. Du kan til enhver tid
      se saldoen på din Cashback-konto under fanen ”Konto” på Platformene.
      Det fremgår samtidigt af Platformene, hvordan du kan bruge din
      optjente Bonus.

    2. Ved brug af din optjente Bonus vil et beløb svarende til saldoen på din
      Cashback-konto blive anvendt 1:1, dog modregnes der et
      administrationsgebyr på 20 kr., når du udbetaler. En opdateret liste over
      dine muligheder for brug af din optjente Bonus fremgår på Platformene.
      Du kan ikke vælge delvist at bruge din Bonus og ved brug anvendes hele
      saldoen på én gang.

    3. Nogle brugsmåder kræver, at du oplyser dit kundenummer hos den
      virksomhed, som brugen skal ske hos, f.eks. hvis du har mulighed for at
      modregne en betaling med din optjente Bonus.

    4. Din til enhver tid værende saldo på din Cashback-konto er ikke et
      indestående eller tilgodehavende hos Cashback Services eller hos de
      deltagende virksomheder, og din Cashback-konto er således ikke en
      betalings- eller bankkonto, men alene en registreringskonto. Du opnår
      først et tilgodehavende via Cashback Services, når din saldo er 100 kr.
      eller derover, og du har valgt ”Udbetal”.

    5. Optjent Bonus kan udbetales én gang på Platformene udbudt af Loyalty
      Key Cardlinked ApS og kan ikke gen-udbetales på en anden Platform, jf.
      punkt 3.8.

  5. Betaling

    1. Det er omkostningsfrit at oprette en Cashback-konto hos Cashback
      Services, og du vil ikke blive opkrævet et løbende gebyr.
      Når du udbetaler optjent cashback, modregnes et administrationsgebyr
      på 20 kr.

  6. Kommunikation fra Cashback

    1. Du vil løbende blive orienteret om vigtige informationer f.eks.
      servicebeskeder eller ændringer af disse Brugerbetingelser, via den e-mailadresse,
      du angiver i forbindelse med oprettelse af din brugerprofil,
      og/eller via sms og/eller push-beskeder på Platformene.

  7. Samtykke vedrørende henvendelse fra Cashback

    1. Med dit udtrykkelige samtykke kan du modtage nyhedsbreve,
      orienteringer om nye funktioner og andet materiale vedrørende
      Cashback Services via din e-mailadresse og/eller sms og/eller via pushbeskeder
      på Platformene. Sådanne henvendelser kan indeholde
      oplysninger om din saldo, din mulighed for brug, særlige tilbud og
      muligheder for at optjene Bonus. Du kan på Platformene til- og fravælge,
      hvilke typer henvendelser, du ønsker at modtage.

    2. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage
      markedsføringsmateriale via dine personlige indstillinger.

  8. Markedsføring ved brug af anden elektronisk post

    1. Når du har handlet i en af de til Cashback Services tilknyttede
      virksomheder (butikker eller webshops mv.), eller hvis du vælger af
      ”følge” en butik via Platformene, vil du løbende modtage opslag med
      relevant markedsføringsmateriale fra den pågældende butik i dit
      nyhedsfeed på Platformene. Du kan til enhver tid framelde dig
      modtagelse af sådanne opslag i dit nyhedsfeed ved at trykke på
      knappen ”Følg ikke længere”, som du finder nederst i hvert opslag. Du
      kan også framelde dig opslag fra flere butikker på samme tid ved at
      trykke på knappen ”Håndter tilmeldinger”, som viser en oversigt over alle
      de butikker, som du er tilmeldt.

    2. Cashback er ikke ansvarlig for indholdet af den markedsføring, som du
      direkte eller indirekte modtager fra de til Cashback Services tilknyttede
      virksomheder. Cashback foretager ingen verifikation af udsagn i
      materiale, og fejl, mangler, samt vildledende eller urigtige udsagn fra
      butikkernes side er Cashback uvedkommende. Cashback påtager sig
      intet ansvar for sådanne fejl eller mangler, vildledende eller urigtige
      udsagn i sådan markedsføring, oplyste priser, udsolgte varer eller
      lignende.

    3. Såfremt du på krænkende vis måtte opleve, at markedsføring ikke
      stemmer overens med lovgivningen eller på anden måde er af
      krænkende karakter, er du velkommen til at anmelde dette til Cashback
      Services.

  9. Sikkerhed

    1. Din adgangskode er personlig, og du skal til enhver tid behandle
      adgangskoden fortroligt. Du må aldrig gøre din adgangskode
      tilgængelig for andre.

    2. Såfremt der opstår misbrug af din adgangskode, eller du mistænker
      dette, skal du straks informere Cashback herom, hvorefter Cashback kan
      spærre din brugerprofil. Hvis Cashback mistænker misbrug af din profil,
      kan Cashback altid spærre din profil. Cashback er i disse situationer uden
      ansvar over for dig eller tredjemand.

    3. Cashback opretholder et højt sikkerhedsniveau. Herunder sikrer
      Cashback, at behandling af dine betalingskortoplysninger sker under
      overholdelse af PCI krav (Payment Card Industry).

  10. Rettigheder

    1. Cashback har samtlige rettigheder, herunder ophavsret, ejendomsret,
      varemærkeret mv., til Cashback Services.

    2. Som bruger får du en ikke-eksklusiv brugsret til Platformene. Cashback
      kan til enhver tid tilbagekalde denne brugsret.

  11. Drift m.v.

    1. Cashback søger til enhver tid at undgå fejl, mangler og driftsforstyrrelser
      på Platformene, men kan ikke garantere, at sådanne ikke forekommer.
      Cashback hører gerne fra dig, såfremt du oplever sådanne forhold.

    2. Cashback søger at sikre, at tjenesterne (Cashback Services, herunder
      Platformene) altid er tilgængelige, men kan ikke garantere dette.
      Herunder kan tjenesterne være utilgængelige i forbindelse med
      vedligeholdelse, og Cashback er berettiget til at tilføje eller fjerne
      funktioner til Cashback Services. Cashback bestræber sig på at orientere
      dig på forhånd, såfremt der forventes utilgængelighed, eller såfremt
      funktioner fjernes.

    3. Cashback er ikke ansvarlig overfor dig i tilfælde af fejl, mangler,
      driftsforstyrrelser eller fjernelse af funktionalitet.

  12. Udmeldelse og ophør

    1. Du kan til enhver tid og uden varsel slette din brugerprofil, hvis du ikke
      længere ønsker at anvende Cashback Services. Såfremt du sletter din
      brugerprofil, vil data blive slettet for bestandigt og Cashback har ikke
      mulighed for at tilbagekalde disse data, ej heller på din opfordring.

    2. Cashback kan til enhver tid og uden varsel suspendere eller opsige din
      aftale om brug af Platformene og eventuelt slette din brugerprofil, f.eks. i
      tilfælde af uacceptabel brugeradfærd eller forsøg på misbrug af
      tjenesten.

    3. Cashback kan til enhver tid opsige din aftale med et varsel på én
      måned, når du har været inaktiv (dvs. ikke haft minimum ét aktivt tilmeldt
      betalingskort) i en periode, der overstiger 12 måneder.
      Ved opsigelsesvarslets udløb har du ikke længere mulighed for at gøre
      brug af en eventuelt optjent Bonus.

    4. Såfremt Cashback suspenderer eller opsiger din aftale om brug af
      Cashback Services, vil Cashback rette henvendelse til dig via den emailadresse,
      som du har angivet ved oprettelse af din brugerprofil.

  13. Ansvar

    1. Cashback kan under ingen omstændigheder stilles til ansvar for din brug
      af Platformene.

    2. Cashback er ingenlunde ansvarlig for aftaler, køb mv. indgået mellem
      dig og de til Cashback Services tilmeldte virksomheder. Dette er alene et
      forhold mellem dig og tredjemand og vedrører ikke Cashback. Det er
      således de til Cashback Services tilknyttede samarbejdspartnere, og ikke
      Cashback selv, som du indgår aftale med om køb og levering af de
      pågældende tjenester og produkter. Ligeledes er Cashback ikke
      ansvarlig for den af dig optjente Bonus, som Cashback ikke modtager fra
      den virksomhed, som du har handlet med, uanset årsagen hertil.

    3. Cashback er ikke ansvarlig for manglende overholdelse af aftalen, skade
      eller tab i tilfælde af force majeure, hvortil henregnes bl.a. virus- eller
      hackerangreb, nedbrud eller fejl i kommunikationssystemer, strømsvigt,
      underleverandørers force majeure samt andre uforudsete
      omstændigheder, som Cashback ikke rimeligvis kunne forudse eller
      undgå.

    4. Såfremt Cashback uanset ovenstående måtte blive erstatningsansvarlig,
      kan Cashbacks samlede erstatningsansvar overfor dig, aldrig overstige et
      beløb svarende til det beløb, du måtte have betalt for brugen af
      Cashbacks tjenester inden for de seneste 12 måneder forud for kravets
      opståen.

  14. Tredjepart

    1. Cashback kan overdrage sine forpligtelser og rettigheder i henhold til
      disse betingelser til ethvert selskab.

    2. Som bruger accepterer du, at såfremt Cashback bliver solgt eller på
      anden måde overdraget til anden virksomhed, fortsætter Cashback
      Services for dig som bruger.

  15. Kommunikation og ændringer

    1. Du vil løbende blive orienteret om vigtige informationer, f.eks. ændringer
      af disse Brugerbetingelser, via den e-mailadresse, du har angivet i
      forbindelse med oprettelse af din brugerprofil, og/eller via sms og/eller
      push-beskeder på Platformene.

    2. Cashback er til enhver tid berettiget til at ændre disse Brugerbetingelser
      uden varsel, såfremt ændringerne ikke er til væsentlig skade for dig som
      bruger. Cashback vil orientere dig om nye betingelser via den emailadresse,
      du har oplyst i din brugerprofil.

    3. Såfremt du ikke accepterer eventuelt ændrede betingelser, skal du
      ophøre med brugen af Cashback Services, og Cashback er berettiget til
      at slette din brugerprofil.

    4. Ændringer træder i kraft ti dage efter, at de er fremsendt til dig. Såfremt
      der er tale om væsentlige ændringer af brugervilkårene, vil ikrafttræden
      efter omstændighederne kunne ske efter et længere varsel.

    5. Du vil også få besked via e-mail, hvis Cashback Services lukker. I det
      tilfælde vil du kunne benytte din optjente Bonus i seks måneder, efter du
      har modtaget meddelelse om nedlukningen. Herefter vil din optjente
      Bonus være udløbet, jf. pkt. 12.

  16. Lovvalg og værneting

    1. Disse Brugerbetingelser er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse
      med dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå mellem dig og Cashback
      vedrørende disse Brugerbetingelser, og som ikke kan løses i mindelighed,
      skal indbringes for Københavns Byret, medmindre andet følger af
      ufravigelige forbrugerregler. Hvis du har spørgsmål til Cashback Services,
      eller hvis du f.eks. ikke mener, du har fået tilskrevet den korrekte Bonus
      efter et køb, kan du altid rette henvendelse til vores kundeservice.

Brugerbetingelser, April 2022